NINIENYE FOLLOWER

Selasa, 3 Julai 2012

Perjalanan hidupku seperti biasa....

Setelah mendirikan alam rumahtangga pada tarikh 09/08/2008..... Akhirnya ninie & bekas suami terpaksa akur dengan ketentuan perjalanan hidup kami yang sudah tertulis bahawa kami xmampu lg utk hidup bersama... Kami berpisah secara baik...kerana pada ninie itu adalah jalan yg terbaik utk anak kami...


Pada tarikh keramat 05/05/2011...Ninie ngan anak mula mengharungi liku2 perjalanan hidup nie tanpa adanya seseorang yg bergelar suami & bapa di sisi... Tp Ninie mempositifkan diri Ninie bahawa Ninie bole lakukan.... " Aku bole...aku yakin bahawa aku boleh membesarkan anak aku dgn memberikan secukupnya kasih sayang pada dye...memberikan tunjuk ajar yg terbaik utk nya...aku xnak anak aku rasa kekurangan seorang bapa....Ya Allah... kau berikan aku ketabahan & kekuatan dlm mengharungi dugaan hidup nie..."


Bukan senang hidup sebagai seorang ibu tunggal nie... Banyak yg pahit dr manisnya... Tak kurang juga ninie difitnah...dicaci & pelbagai lagi.... Kenapa?? Adakah hina gelaran sebagai ibu tunggal nie?? Bukan ninie pinta perjalanan hidup ninie sedemikian rupa...tp...itulah takdir hidup ninie...dan ninie terima dugaan nie dengan redha....


Perjalanan hidup ninie ngan anak, kami lalui seperti biasa.... Apa yg ninie mahukan adalah yg terbaik utk anak ninie....Biarlah ninie xberganti baju sekali pun...asalkan anak cukup segalanya.... biarlah ninie menahan lapa sekalipun asalkan anak ninie tersenyum kekenyangan... Bukan mudah utk menguruskan anak yg semakin membesar... Tp ninie yakin..dengan berkat kesabaran kita mampu untuk melakukan walaupun dalam keadaan susah mcmane sekalipun yakinlah...bahawa Allah sentiasa disisi kita... Rezeki ada dimana2 asalkan kita berusaha untuk memperolehnya...


Kehidupan kami dilalui seperti biasa... Alhamdulillah, dgn izinnya juga sekitar bulan 9..ninie berkenalan dgn sesorang...Nama dye Kamal Bahrin bin Sulaiman... berasal dr Perak... sebuah perkenalan yg tidak disangka sbnarnya... tp.......


Nk tahu cerita selanjutnya?? Pada entry selepas ini ya..




Salam sayang,


ninie ali

Tiada ulasan:

Catat Ulasan